Etusivu UUSIUratarinatMikko Laitisen työssä asiakaskokemus on keskiössä

Mikko Laitisen työssä asiakaskokemus on keskiössä

22.4.2024

Mikko Laitinen toimii Mikkelissä MPY:n asiakaspalvelutiimin ja teknisen tuen asiantuntijoiden tiimipäällikkönä. Hänellä on laaja kokemus myyntityöstä samalta toimialalta. Mikon nykyisessä roolissa keskeistä on positiivisen asiakaskokemuksen luominen ja sen ylläpitäminen.

Sattuman kautta MPY:lle

MPY:n konttorilla Mikonkadulla tiskin takana hymyilee keväällä 2021 työuransa MPY:llä aloittanut Mikko Laitinen. Nykyisessä roolissaan Mikko vastaa niin asiakaspalvelutiimistä kuin teknisen tuen asiantuntijoista ja voisikin sanoa, että asiakaskokemus ja siitä huolehtiminen on merkittävä osa Mikon työnkuvaa.

“Ennen siirtymistäni MPY:lle minulla oli pitkä työhistoria myyntityöstä samalta toimialalta. Päätymiseni MPY:lle oli melkoinen sattuma, sillä yritys ei ollut minulle aiemmin tuttu. Kuulin hieman sattumalta avoimesta myymäläpaikasta ja tässä sitä ollaan”, kertoo Mikko hymyillen.

MPY:lle tultuani minut otettiin vastaan erittäin hyvin, ja työyhteisö oli avoin ja lämminhenkinen. Perehdytys oli käytännönläheinen, ja opin paljon juuri myymälässä työskentelemällä. Ensimmäinen viikko oli haastava, mutta sain aina apua tarvittaessa. Työskentely MPY:llä eroaa aiemmista töistäni esihenkilövastuiden osalta, mutta asiakaspalvelu ja myyntityö olivat jo entuudestaan tuttuja.

Asiakaslähtöistä työtä – joka päivä

Tyypillinen työpäiväni koostuu pääasiassa asiakkaiden palvelemisesta sekä tiimivastuisiin liittyvästä esihenkilötyöstä. Asiakaskohtaamiset ovat olleet pääsääntöisesti positiivisia, ja erityisesti vanhemmat asiakkaat arvostavat saamaansa apua ja palvelua.

”Parhaina ominaisuuksinani myyjänä näen hyvän järjestelmäosaamisen ja kyvyn auttaa tiimiäni työssään. Työssäni parasta onkin se, että voin aidosti tarjota asiakkaille toimivia palveluita ja saan siitä hyvää palautetta”, tiivistää Mikko.

”Olen myös ylpeä siitä, että voin auttaa asiakkaita arjen digihaasteissa, erityisesti valokuituliittymien ympärillä. MPY:llä näen työni merkityksen siinä, että voimme laajentua ja auttaa entistä useampia asiakkaita saamaan tarvitsemansa palvelut”, jatkaa Mikko.

Mikko on ylpeä siitä, että hän voi olla osa MPY:tä ja tarjota asiakkaille parhaita mahdollisia palveluita.

Kannustava työyhteisö

Työyhteisö MPY:llä on avoin ja ilmapiiri on rento ja kotoisa. Työyhteisö ja ilmapiiri ovatkin parasta MPY:llä, ja ne auttavat jaksamaan niiden satunnaisten, haastavienkin päivien yli. Työssäni MPY:llä olen kokenut lähijohtamisen hyväksi ja avoimeksi, ja arvot kuten asiakaskeskeisyys ja välittäminen näkyvät työssäni jokapäiväisessä toiminnassa.

Niille, jotka harkitsevat MPY:tä tulevaisuuden työpaikkana, Mikko kannustaa hakemaan avoimia paikkoja rohkein ja avoimin mielin.

 

Kiinnostaisiko sinua mielekäs työ MPY:llä? IT-ala on laaja ja jatkuvasti kehittyvä, joten mahdollisuuksia urakehitykseen on runsaasti. Katso avoimet työpaikkamme!

Avoimet työpaikat

Lisää uratarinoita