Alle olemme koonneet kysymykset vastauksineen aihealueisiin, jotka mietityttävät asiakkaitamme useimmin. Ellet löydä vastausta olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Voit vastaanottaa MPY:n laskut sähköpostilla, e-laskuna, suoramaksuna, Kivran kautta tai paperilaskuna. Sähköposti, suoramaksu ja e-lasku ovat maksuttomia. Paperilaskuista ja Kivran kautta lähetetyistä laskuista peritään hinnaston mukainen maksutapalisä. E-laskun ja suoramaksun voit ottaa käyttöön oman pankkisi kautta. Laskun tilaaminen sähköpostiin onnistuu ilmoittamalla käytössä oleva sähköpostiosoite asiakaspalveluun. Muiden laskutustapojen muutokset voi pyytää asiakaspalvelusta.
Sähköpostilaskuissa lähettäjänä on Ropo laskutuspalvelu (laskutuspalvelu@ropo.fi), joten tarkastathan myös roskapostisi.
E-laskuun siirryt helposti omassa verkkopankissasi, vaikka silloin kun seuraavan kerran olet maksamassa laskua. Valitse verkkopankissa uusi e-laskusopimus.
Valitse laskuttajaksi ”MPY Telecom Oy” ja maksun aiheeksi ”MPY:n e-lasku”. Tunnistetiedoksi tarvitset viimeisimmän maksetun laskun viitenumeron.
Lopuksi vahvista e-laskusopimus. Jatkossa saat laskusi e-laskuna suoraan verkkopankkiisi. Tarkemmat ohjeet e-laskun käyttöönotosta löydät oman pankkisi nettisivuilta.
Mikäli lasku on maksettu väärillä tiedoilla, suorituksen etsimiseen ja oikaisemiseen tarvitaan alla olevat tiedot. Tiedot löytyvät verkkopankista.
Ropon asiakaspalvelu: puh. 017 366 7042, ma-pe 8-20 tai www.myropo.fi.
Huomioi, että maksupäivän siirron voi tehdä vain ennen laskun eräpäivää. Eräpäivän voi siirtää ottamalla yhteyttä Ropoon.
Ropon asiakaspalvelu: puh. 017 366 7042, ma-pe 8-20 tai www.myropo.fi.
Mikäli palvelusi on tilapäisesti suljettu maksamattomien laskujen takia, avautuvat ne automaattisesti uudelleen, kun maksusuoritukset ovat kirjautuneet MPY:lle.
Tämä tapahtuu noin 1–3 arkipäivän kuluessa maksusuorituksestasi. Palvelua ei voida avata tätä aiemmin. Suljetun liittymän avaamisesta peritään hinnaston mukainen maksu.
Laskutusosoitteen muutoksen ilmoitat kätevimmin asiakaspalveluun sähköpostilla (asiakaspalvelu@mpy.fi) tai yhteydenottolomakkeella.
Kun muutat uuteen osoitteeseen, huomaathan, että sinun tulee itse päivittää osoitetietosi MPY:lle.
MPY Telecom Oy:n laskut maksetaan tilille:
Pankki: OP
IBAN: FI39 5000 0120 4952 53
BIC: OKOYFIHH
Laskujen ja sopimusten sisältöön liittyvissä asioissa sinua auttaa MPY:n asiakaspalvelu:
030 670 3033 (normaali pvm./mpm.), ma-pe 8–17, asiakaspalvelu@mpy.fi.
Laskun maksamiseen liittyvissä asioissa yhteydenotot Ropon asiakaspalveluun:
017 366 7042, ma-pe 8-20 tai www.myropo.fi.
Käytössämme on ostolaskujen sähköinen käsittely, tämän vuoksi vastaanotamme laskut mieluiten verkkolaskuna.
MPY Telecom Oy
Verkkolaskuosoite: 003733635061
Y-tunnus 3363506-1
Operaattorin välittäjätunnus: DABAFIHH (Maventa)
Mikonkatu 16, 50100 Mikkeli
Mikäli yrityksellänne ei ole mahdollisuutta lähettää meille verkkolaskuja, voit lähettää laskun postitse tai sähköpostilla.
MPY Telecom Oy
3363506-1
PL 100
80020 Kollektor Scan
Sähköpostilla MPY Telecom: 33635061@scan.netvisor.fi
Koko osoite sarjanumeroineen (Y-tunnus) pitää olla laskulla, pelkästään kirjekuoreen kirjoitettuna se ei riitä. Jos osoitekentässä laskulla ei ole yllämainittua sarjanumeroa, laskua ei käsitellä, vaan se palautetaan postitse lähettäjälle.
Laskut pitää olla sähköpostin liitteenä, yksi lasku per liitetiedosto. Y-tunnus pitää olla mukana myös pdf-laskuissa. Laskulle pyydetään aina viitteeksi laskun asiatarkastajan nimi.