Alle olemme koonneet kysymykset vastauksineen aihealueisiin, jotka mietityttävät asiakkaitamme useimmin. Ellet löydä vastausta oletha yhteydesä asiakaspalveluumme.
Voit vastaanottaa MPY:n laskut sähköpostilla, e-laskuna, suoramaksuna tai paperilaskuna. Sähköposti, suoramaksu ja e-lasku ovat maksuttomia. Paperilaskuista peritään hinnaston mukainen maksutapalisä. E-laskun ja suoramaksun voit ottaa käyttöön oman pankkisi kautta. Laskun tilaaminen sähköpostiin onnistuu ilmoittamalla käytössä oleva sähköpostiosoite asiakaspalveluun. Muiden laskutustapojen muutokset voi pyytää asiakaspalvelusta.
Sähköpostilaskuissa lähettäjänä on Ropo laskutuspalvelu (laskutuspalvelu@ropocapital.fi), joten tarkastathan myös roskapostisi.
E-laskuun siirryt helposti omassa verkkopankissasi, vaikka silloin kun seuraavan kerran olet maksamassa laskua. Valitse verkkopankissa uusi e-laskusopimus.
Valitse laskuttajaksi ”MPY Telecom Oyj” ja maksun aiheeksi ”MPY:n e-lasku”. Tunnistetiedoksi tarvitset viimeisimmän maksetun laskun viitenumeron.
Lopuksi vahvista e-laskusopimus. Jatkossa saat laskusi e-laskuna suoraan verkkopankkiisi. Tarkemmat ohjeet e-laskun käyttöönotosta löydät oman pankkisi nettisivuilta.
Mikäli lasku on maksettu väärillä tiedoilla, suorituksen etsimiseen ja oikaisemiseen tarvitaan alla olevat tiedot. Tiedot löytyvät verkkopankista.
Ropo Capitalin asiakaspalvelu: puh. 017 366 7042, ma-pe 8-20, la 10-15, mpy@ropocapital.fi.
Huomioi, että maksupäivän siirron voi tehdä vain ennen laskun eräpäivää. Eräpäivän voi siirtää ottamalla yhteyttä Ropo Capitaliin.
Ropo Capitalin asiakaspalvelu: puh. 017 366 7042, ma-pe 8-20, la 10-15, mpy@ropocapital.fi.
Mikäli palvelusi tai liittymäsi on tilapäisesti suljettu maksamattomien laskujen takia, avautuvat ne automaattisesti uudelleen, kun maksusuoritukset ovat kirjautuneet MPY:lle.
Tämä tapahtuu noin 1–3 arkipäivän kuluessa maksusuorituksestasi. Palvelua ei voida avata tätä aiemmin. Suljetun liittymän avaamisesta peritään hinnaston mukainen maksu.
Laskutusosoitteen muutoksen ilmoitat kätevimmin asiakaspalveluun sähköpostilla (asiakaspalvelu@mpy.fi) tai yhteydenottolomakkeella.
Kun muutat uuteen osoitteeseen, huomaathan, että sinun tulee itse päivittää osoitetietosi MPY:lle.
Paperilaskuillemme on lisätty MobilePayn QR-koodi. Koodi mahdollistaa sen, että pystyt siirtämään laskun maksettavaksi MobilePayn kautta.
MobilePay -maksusovellus on sinulle ilmainen ja se toimii kaikkien pankkien korteilla ja kaikissa yleisimmissä älypuhelinkäyttöjärjestelmissä.
MobilePayssa on vaihtoehtoina maksaa lasku heti tai laskun eräpäivänä. MobilePayssa on myös mahdollista tilata jatkossa MPY Telecomilta tulevat laskut vastaanotettaviksi suoraan MobilePayhin.
Tutustu MobilePayhin.
Pankki: Danske Bank
IBAN: FI75 8431 8710 0031 82
BIC: DABAFIHH
Laskujen ja sopimusten sisältöön liittyvissä asioissa sinua auttaa MPY:n asiakaspalvelu:
030 670 3033 (hinta 0,084 €/min), ma-pe 8–17, asiakaspalvelu@mpy.fi.
Laskun maksamiseen liittyvissä asioissa yhteydenotot Ropo Capitalin asiakaspalveluun:
017 366 7042, ma-pe 8-20, la 10-15, mpy@ropocapital.fi.
Käytössämme on ostolaskujen sähköinen käsittely, tämän vuoksi vastaanotamme laskut mieluiten verkkolaskuna.
MPY Telecom Oyj
Verkkolaskuosoite: 003715706882
Y-tunnus 1570688-2
Operaattorin välittäjätunnus: BAWCFI22 (Basware)
Mikonkatu 16, 50100 Mikkeli
Mikäli yrityksellänne ei ole mahdollisuutta lähettää meille verkkolaskuja, voit lähettää laskun postitse tai sähköpostilla.
MPY Telecom Oyj
1570688-2
PL 8
80020 Kollektor Scan
Sähköpostilla MPY Telecom: invoices-1570688-2@kollektorinvoice.com
Koko osoite sarjanumeroineen (Y-tunnus) pitää olla laskulla, pelkästään kirjekuoreen kirjoitettuna se ei riitä. Jos osoitekentässä laskulla ei ole yllämainittua sarjanumeroa, laskua ei käsitellä, vaan se palautetaan postitse lähettäjälle.
Laskut pitää olla sähköpostin liitteenä, yksi lasku per liitetiedosto. Y-tunnus pitää olla mukana myös pdf-laskuissa. Laskulle pyydetään aina viitteeksi laskun asiatarkastajan nimi.